Fejring

Hvorfor er Mission Week vigtigt for Amgen?



Mission Week understreger Amgens mission om at tjene patienter. Denne mission er omdrejningspunktet for, hvorfor Amgen afholder Mission Week rundt omkring i verden hvert år.

I Danmark skaber Mission Week således en platform for medarbejdere til at kunne høre patienternes historier om, hvordan det er at være patient. Hertil skaber det også en større fælles forståelse for medarbejderne i Amgen, der varetager alt fra forskning og udvikling til kommercielt salg. På den måde finder medarbejderne i Amgen sammen og opnår en fælles forståelse for den større mening med deres arbejde, nemlig at hjælpe patienter.


Mission Week i Amgen Danmark afholdt i Marketenderiet (d. 09/10/2024).

Amgen Danmark er opdelt i tre sites: Amgen Research Copenhagen, Drug Delivery Development og kommerciel afdeling. I anledning af Amgen Danmarks Mission Week bød de tre site leads velkommen for de godt 100 deltagere fra de tre sites.

Amgen Research Copenhagen på Østerbro forsker fokuseret og dedikeret i at screene for kandidatmolekyler til fremtidens medicin. I 2019 gennemførte Amgen et opkøb af Nuevolution, der nu hedder Amgen Research Copenhagen (ARC). ARC har udviklet en banebrydende forskningsplatform til identifikation af nye lægemiddelkandidater. Platformen muliggør søgning efter de bedste lægemiddelkandidater iblandt milliarder af molekyler, hvilket markant øger sandsynligheden for succes for forskningsprojekter.

I vores Drug Delivery Development afdeling i Søborg arbejder vi på at skabe de bedste tekniske løsninger til vores medicin. Her sætter patienterne dagsordenen for udviklingen af injektionsteknologi. Hos Amgen stræber vi efter at skabe meningsfulde forbedringer i vores patienters liv, og udviklingen af vores Injektionsteknologi er dybt forankret i patientbehov, videnskab og innovation.

Fra vores kommercielle kontor i Ballerup arbejder vi på at gøre vores innovative medicinske løsninger tilgængelige for vores nuværende og fremtidige patienter i Danmark. Vores primære fokus er at skabe og udvikle kontakten med vores kunder. Vi arbejder engageret på at skabe samarbejder med aktive og dedikerede danske interessenter for sammen at kunne forbedre patienternes muligheder for adgang til behandling.

Amgens site lead for Amgen Research Copenhagen, Thomas Franch, fortæller, at “Mission Week er en påmindelse om, hvorfor vi i Amgen arbejder hver dag for at forbedre livskvaliteten for patienterne. Den tidlige forskning er fundamentet, der gør det muligt for Amgen at udvikle ny og banebrydende medicin til patienterne. Deres historier inspirerer os til konstant at innovere og skabe løsninger, som kan forbedre deres liv og bidrage positivt til deres sundhed og velvære.”

Dialog med patienter og patientforeninger

I år var fokus på arveligt forhøjet kolesterol, øjensygdomme og kræft i det danske indslag af Mission Week. Vi fik besøg af en mor og hendes søn, som fortalte om deres liv med arveligt forhøjet kolesterol, og hvilken indflydelse det har på deres hverdag. Derudover fik vi besøg af forpersonen for for Øjenforeningen, som delte sine medlemmers udfordringer med synsbesvær, samt to kræftpatienter, der fortalte om deres oplevelse med at få en kræftdiagnose.


Mor og søn om hvordan det er at leve med arveligt forhøjet kolesterol.

Tore von Würden, Amgens landedirektør, fortæller i forbindelse med paneldebatten med de to FH patienter, at deres indsigter og perspektiver hjælper os medarbejdere i Amgen med at forstå de praktiske udfordringer, disse patienter står overfor hver dag. Det minder os om, at vores arbejde ikke kun handler om medicin, men også om at gøre en reel forskel i patienternes liv ved at lytte til deres behov og finde løsninger, der gør hverdagen lettere for dem.

Forpersonen for Øjenforeningen kom også forbi og fortalte om, hvordan de arbejder for at hjælpe deres medlemmer med at håndtere en hverdag som synsbesværede.


Forpersonen for Øjenforeningen om deres indsatser for deres medlemmer.

Amgens site lead for Drug Delivery Development, Daniel Rojecki, udtaler, at ”paneldebatten med Øjenforeningens forperson var et vigtigt indspark i vores Mission Week. Den gav os et værdifuldt perspektiv på, hvordan øjensygdomme påvirker vores patienters hverdag, og hvordan vi som virksomhed kan bidrage til bedre løsninger. Det er netop denne type dialog, der styrker vores engagement i at udvikle medicin, som virkelig gør en forskel.”

Til sidst fik vi besøg af to patienter, som fortale om, hvordan de lever med knoglemarvskræft og prostatakræft.


To patienter om livet med knoglemarvskræft og prostatakræft.

De fortalte bl.a. om, at livet med kræft kræver en tæt dialog med læger og sundhedspersonale for at forstå de bedste behandlingsmuligheder og sikre en helhedsorienteret tilgang til sygdommen.

Engagerede folk i Amgen

Gennem paneldebatter, spørgsmål og erfaringsudvekslinger fik medarbejderne i Amgen mulighed for at inspirere og lære af hinanden, hvilket skaber et stærkere fællesskab og en øget forståelse på tværs af afdelinger og teams. Således skaber Mission Week en unik platform for at opbygge relationer, fremme samarbejde og styrke den kollektive forståelse af Amgens overordnede mission.

Medarbejderne tog aktivt del i diskussionerne, hvor de delte deres unikke perspektiver og stillede indsigtsfulde spørgsmål til debatterne, hvilket bidrog til at gøre Mission Week til en værdifuld oplevelse for alle deltagere.


Medarbejdere i Amgen, der udveksler perspektiver med hinanden og stiller spørgsmål i paneldebatterne.

Denne udveksling af perspektiver skabte ikke kun en større forståelse for hinandens roller og bidrag, men også en dybere fælles forpligtelse til at gøre en forskel for patienterne. Mission Week blev derfor en betydningsfuld oplevelse, der styrkede samarbejdet internt og gav medarbejderne ny inspiration til at fortsætte deres arbejde med at skabe nye og innovative løsninger.




DNK-NP-1124-80014_12-11-2024